maanantai 3. elokuuta 2015

Kassi kesässä

Vaihteeksi valmistui kassi.
Työväenopiston kevään kurssilla tehtiin kokeilu, missä leikattiin kankaaseen saksilla kuvio.
Nyt sain minun palasta vihdoin jotain valmista aikaan.
Tyttö oli pyytänyt keväällä hepposta kangaskassia, sellaista riepua, joita olin antanut jo monet eteenpäin, koska niitä ei kukaan käyttänyt. Nyt niille olisi käyttöä. Ajattelin, etten ihan riepua tekisi, vaan laukkuvanut, vuorit, tasku, vetskari täytyy olla. No, tämä taisikin jäädä sitten ihan omaan käyttöön.

Vetoketju ommeltu päälle, vähän sisään.
Tämä oli myöskin pakko tehdä, koska en halunnut katsoa vuorta ja räikeän punaista taskua jatkuvasti. 
Ei ole mitenkään sävy sävyyn nämä mun pinnat, niinkuin näkyy. 
Ajattelin, että vuoreen on hyvä työntää Afrikka aiheisiin töihin hommattua kangasta eläimineen. Samoin punanen tasku erottuu hyvin, kun kiireessä etsii sisätaskua. No tämä sisällys huutaa kyllä savannille saakka.
Ei ihme, että tenava ilmoitti, ettei oikein tarvitse kassia. Sitten vielä korjas, tai voin mä joskus koeviikolla ottaa ton. Tämä tarkoittaa meillä, en ikinä käytä tota kassia!.
Mutta kyllä mä itse voin tätä käyttää. Tänne mahtuu hyvin mun eväät. Mulla kun ei voi olla mitään pikkulaukkua. 

Tuo leikattu kuvio olisi ollut tosi hieno, jos kassin olisi ommellut joku muu kuin tumpelo.
Laitoin aukkokohtiin valkoisen kankaan taakse. Näin ollen ja siksakattuani reunat, ei leikkauksen ideaa heti huomaa. Lisäksi harjoittelin koneestani hieman koristeommelta. Nämä vedetty kylmiltään ja sen huomaa. 
Toista kassia ei kyllä ihan heti tule, koska tussasin 2 iltaa tämän peruskassin kanssa.
Toiset voi ommella vaikka vastaavan kyläviemisiksi hetkessä. Mulla on aina ratkoja käden lähellä.
Näitä täytyisi vissiin tehdä vaan enemmän.    

3 kommenttia:

  1. Päältä ei kyllä ikinä arvaisi, millainen sisus kassssa on. Oikein käypä arkikassi!

    VastaaPoista
  2. Hyvä vaan ettei nuoriso huoli, saatpahan pitää itse hyvän kassin. Hyvä kun on vetskari, ei pääse pitkäkyntiset lompsalle!

    VastaaPoista
  3. Ootko vähän armoton itsellesi?! Hieno kassi! Varmasti monella muullakin on ratkoja toiseksi tärkein käsityöväline. Ainakin minulla on. Joskus olen kyllä itsekin itselleni armoton ja manaan jos ompelen kolme saumaa ja huomaan, että kaksi niistä meni väärin...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!