perjantai 9. toukokuuta 2014

Ei ihan vielä Kaffe Fassettia

Näin perjantain kunniaksi on aika ottaa taas käsintikkaus esiin. Kohta on panelin yläosa valmis. Alaosa on isompi, joten siinä menee vielä enemmän aikaa ja sormenpäitä.
Olen aiemmin tikannus käsin vain yhteen tyynyyn 5 kukkaa, eli voi sanoa, etten laisinkaan.
Tämä on helppo malli harjoitella. Paitsi piirrosviivoja ei näy vaaleista ja kirjavista kankaista. Mun itsestään haihtuva tussi oli jo kuivunut / loppu. Silmät joutuu koville, kun tiiraan piirrettyjä viivoja.
En ota paineita tuleeko tasaista tikinpituutta, mutta kelpaa mulle.
Alla vielä muutama kuva kankaista ja panelista, joka on konetikattu kuvioiden mukaan. Tämä on ensimmäinen torkkupeitto, johon yhdistän kone ja käsintikkausta. Täytyy sanoa, että työ on edistynyt  hitaasti, liian hitaasti. Mä taidan ottaa ton kissan huiskan ja taikoa sillä yhden Dobby kotitontun mulle avuksi. Äh, ei sillä saanut kun kissan! ( ja karvaamaan  peiton ). Ei kun takaisin neulalla tökkimään.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!